Ładowanie
strony...
Documaster Event Cloud
Centrum Metrologii im. Zdzisława Rauszera
Berendsen Textile Service Sp. z o.o.
Oponeo.pl
Kaspersky Endpoint Security Cloud
Bitdefender 2
Polski Komitet Normalizacyjny
ilość produktów: suma zamówienia: koszty dostawy:

Model człowieka hedonistycznego a społeczna odpowiedzialność konsumentów

Grzegorz Hoppe
0 komentarzy

Model człowieka hedonistycznego a społeczna odpowiedzialność konsumentów to książka z kilku względów wyjątkowa: napisana prywatnie przez menedżera znanej korporacji, samodzielnie i niemal bezpłatnie wydana w USA (self-publishing), a przede wszystkim ukazująca problematykę społecznej odpowiedzialności z perspektywy, o jakiej dotąd w Polsce niewiele pisano, czyli nie biznesowej lub odnoszącej się do standardu ISO 26000, a konsumenckiej.

Zacznijmy od samego tytułu, który przez wielu czytelników mógłby być nazwany tytułem przewrotnym, i rozbierzmy go na czynniki pierwsze. Hedonizm! Hedonizm to temat niemal zakazany w społeczeństwie, które koncepcję szczęścia buduje głównie w oparciu o przykazania i wartości religijne, a unikanie cierpienia i bogacenie się stoi w sprzeczności z wieloma nakazami moralnymi oraz społecznymi.

O hedonizmie pisze się w Polsce mało, jakby trochę wstydliwie, autor nie tylko zręcznie i przede wszystkim naukowo rozprawia się ze wszelkimi mitami na temat hedonizmu, lecz w swoich obszernych rozważaniach kreśli definicję człowieka hedonistycznego – homo hedonistic.

Wiele rozdziałów tej książki to prawdziwa kopalnia wiedzy. Można z pełnym uznaniem pogratulować autorowi umiejętności żonglowania pojęciami, teoriami i koncepcjami, zaczynając od rozdziału Homo hedonistic a teorie decyzji i wyborów konsumenckich, gdzie przeczytamy o „prawie malejącej użyteczności Hermanna H. Gossena”, „hipotezie dochodu absolutnego Johna M. Keynesa”, „paradoksie Veblena” czy „hipotezie dochodu relatywnego i nieodwracalności konsumpcji Jamesa S. Duesenberry’ego”, aż po rozdziały Model homo hedonistic w naukach o zarządzaniu i Społeczna odpowiedzialność konsumentów – ConSR, które przedstawiają wiele innowacyjnych i ciekawych przemyśleń autora.

Właśnie ten ostatni rozdział, nawiązujący do tytułu, wprowadza nas w najbardziej osobistą część publikacji i autorskiej koncepcji konsumenckiej odpowiedzialności, ujmując ją w dwóch definicjach. Pierwsza z nich mówi o „świadomym i rozważnym dokonywaniu wyborów konsumpcyjnych na podstawie osobistych i moralnych przekonań”, druga definicja społecznej i ekologicznej odpowiedzialności konsumentów, podkreślająca współzależność ConSR i CSR, określa ją jako „zachowania nabywców dokonujących świadomych wyborów usług i produktów wytwarzanych przez te organizacje, które w realizacji działań zarówno strategicznych, jak i operacyjnych kierują się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu”.

Całość tej niezmiernie ciekawej publikacji, której lekturę z pełną odpowiedzialnością i uznaniem polecamy wszystkim konsumentom, zamyka następujący cytat, który w pewnym sensie stanowi podsumowanie przemyśleń autora, a zapewne także wielu czytelników:

„Thomas Kuhn twierdził, że wiedza zmienia się w sposób rewolucyjny i skokowy, przyjmując co pewien czas nowe paradygmaty. […] Może więc nadszedł już czas na kolejną rewolucję i odpowiedni moment na zmianę paradygmatu dotyczącego natury człowieka – czas na homo hedonistic?”

Uwadze czytelników polecamy również załącznik Kwestionariusz ankiety, który jest częścią projektu badawczego, realizowanego pod kierunkiem prof. dr. hab. Roberta Karaszewskiego, dotyczącego poziomu społecznej odpowiedzialności konsumentów.

Jako że do naszej redakcji trafiła już kolejna książka autora z adnotacją w stopce „Made in the USA”, jej treść z pewnością przybliżymy w kolejnym numerze czasopisma, a osoby zainteresowane koncepcją self-publishingu zachęcamy do naśladowania twórcy recenzowanej publikacji. Szlaki zostały przetarte.

16 czerwiec 2016
Polski Komitet Normalizacyjny

Tagi

CSR, ConSR, społeczna odpowiedzialność, hedonizm, ISO 26000, homo hedonistic, self-publishing

Autor: Grzegorz Hoppe

Dane techniczne

Tytuł: Model człowieka hedonistycznego a społeczna odpowiedzialność konsumentów
Autor: Grzegorz Hoppe
Rok publikacji: 2013
Objętość: 210 stron
Wersja: papierowa
Cena: 39 zł

Recenzent:

Komentarze

0
Aby dodawać komentarze musisz .
Brak komentarzy

Kalendarz

październik 2017
  • Październik
  • Listopad
  • Grudzień
  • Styczeń
  • Luty
  • Marzec
  • Kwiecień
  • Maj
  • Czerwiec
  • Lipiec
  • Sierpień
  • Wrzesień
1
Patronat Zaproszenie
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
25
26
27
28
29
30
31
WYDARZENIE MIESIĄCA
24.10.2017
Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna "Manufacturing 2017"
Poznań (Centrum Wykładowo-Konferencyjne)
0

Rysunki

Odpowiedzialność społeczna
Definicje jakości
Niż demograficzny
Działania korygująceZarządzanie Jakością 1/2016 (43)
Anonimowi AuditorzyZarządzanie Jakością 1/2016 (43)
I.S.O.Zarządzanie Jakością 1/2014 (35)
EKGZarządzanie Jakością 2/2012 (28)
ISO 22000Zarządzanie Jakością 1/2016 (43)
Johnny AuditZarządzanie Jakością 2-3/2015 (40-41)
Metrologia czasuZarządzanie Jakością 1/2013 (31)
Muzeum metrologiiZarządzanie Jakością 2/2014 (36)
Ocena ryzykaZarządzanie Jakością 1/2016 (43)
NiezgodnościZarządzanie Jakością 1/2016 (43)
Pełnomocnik ds. JakościZarządzanie Jakością 1/2012 (27)
QualitymanZarządzanie Jakością 3-4/2012 (29-30)
RekrutacjaZarządzanie Jakością 1/2016 (43)
Sprężyny z ISOZarządzanie Jakością 1/2016 (43)
System zintegrowanyZarządzanie Jakością 2/2013 (32)
Wyspa jakościZarządzanie Jakością 1/2016 (43)
Black BeltZarządzanie Jakością 1/2016 (43)
Inherentne właściwościZarządzanie Jakością 1/2016 (43)
Bezpieczeństwo informacjiZarządzanie Jakością 1/2016 (43)

Reklamy

Polski Komitet Normalizacyjny
Wybrane korzyści płynących ze stosowania norm: normy gwarantują bezpieczeństwo, normy oferują praktyczną wiedzę, normy ułatwiają dostęp do rynku.
BPIC
Brytyjsko-Polski Instytut Certyfikacji - akredytowana jednostka certyfikacyjna, przedstawiciel francuskiej firmy AFNOR i organizacja godna zaufania.
Oponeo
Oferujemy bogaty wybór opon letnich, zimowych oraz całorocznych. U nas znajdziesz opony na każdy sezon do niemal każdego typu pojazdu.
S-Net (internet)
S-NET to dostawca nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych dla klientów biznesowych, doceniających kompleksowe usługi najwyższej jakości.
Berendsen Textile Service Sp. z o.o.
Berendsen Textile Service jest europejskim liderem z ponad 150-letnią tradycją. W Polsce działamy od 1996 r. Zaufało nam ponad 12 000 klientów.
Roleski
Rodzinna firma ze 100% polskim kapitałem, jej strategia jest nierozerwalnie związana z dbałością o jakość i bezpieczeństwo produktów.
Biblioteka Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych
W książce przedstawiono wyniki prac nad poprawą jakości procesu dydaktycznego przeprowadzonych w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.
RADPOL S.A.
RADPOL - lider wyrobów termokurczliwych, produkowanych z uszlachetnionego polietylenu na bazie własnych, unikalnych mieszanek materiałowych.
S-Net (kompleksowość)
S-NET to dostawca nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych dla klientów biznesowych, doceniających kompleksowe usługi najwyższej jakości.
Bitdefender 1
Wybierz program Bitdefender 2018 i zyskaj najlepszą ochronę przed wszystkimi cyber-zagrożeniami. Jest z nami pond 500 milionów użytkowników.
Documaster Event Cloud II
Documaster Event Cloud to mobilna konferencja oraz innowacyjne podejście do relacji z klientami. Drukuj, skanuj, przesyłaj mobilnie!
Ten serwis używa plików cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na używanie plików cookies i akceptację  Polityki prywatności.
2017 © Polski Instytut Jakości. All Rights Reserved